Lajia aloittelevalle luonnollinen kysymysmerkki on kuljetuskalusto. Minkälainen kuljetuskalusto tarvitaan, jotta juniori pääsee harrastamaan motocrossia.
Varikolla on sanonta "pyöräkoko pienenee ja kuljetuskalusto kasvaa", mikä kuvaa aika hyvin tilannetta. Mitä pienempi pyörä sen suurempi kuljetuskalusto.
Minimissään kuljetuskaluston on oltava sellainen jonka avulla voidaan kuljettaa pyörä ajopaikalle. Hyvin yleinen yhdistelmä on peräkärry ja henkilöauto.
Halvin vaihtoehto kuljetuskalustoksi on perinteinen kopiton ja kuomuton peräkärry. Markkinoilta on myös saatavissa kärry joka on pelkistetty niin että siinä on vain teline pyörälle. Tämmöisen kärryn kanssa pyörän kuljetus kyllä onnistuu, mutta haasteksi tulee helposti työkalujen ja varaosien kuljetus.
Seuraava vaihtoehto on Kuomukärry. Kuomukärryn hyvänä puolena on se, että kärryssä on hyvä kuljettaa varaosia ja ajovarusteita ja kärry suojaa tavaroita ja pyörää vesisateelta.
Kalleimpana vaihtoehtona peräkärryistä on koppikärry. Koppikärryn etuna on se, että kärryä voi käyttää myös autotallin tai varaston korvikkeena. Kärryyn voi laittaa hyppyt seinille ja säilyttää työkaluja, varaosia ja jopa pyörää kärryssä. Koppikärryä voi myös käyttää pukeutumistilana varikolla.
Siinä vaiheessa kun harrastus rupeaa menemään vakavammaksi tai muutenvaan halutaan saada mukavampi kulejtuskalusto, niin seuraava looginen vaihtoehto on joko asuntoauto, matkailuauto tai pakettiauto.
Pakettiautossa kulkee pyörät ja varaosat mukavasti mukana ja autossa voi tarvittaessa myös yöpyä. Pakettiautojen haasteena on yleensä matkustuspaikkojen määrä, jos kolme penkkiä riittää niin pakettiauto on varsin hyvä ja monesti myös edullinen vaihtoehto.
Asuntoauto on erittäin hyvä vaihtoehto jos reissaa paljon ja on tarkoitus yöpyä radoilla. Asuntoautojen haasteena on tavaratilan pienuus.
Matkailuaitojen kanssa tilenne on yleensä päinvastainen Asuntoautoihin verrattuna. Asuin ja yöpymistilat ovat varsin vaatimattomat, mutta tavaratilaa on paljon. Pakettiautoihin verrattuna matkailuaitoissa etuna on penkkien määrä joka kasvaa seitsemään.
Edellämainittujen vaihtoehtojen lisäksi on vielä kuorma-autot, rekat ja linja-autot. Näiden kaikkien ongelmana on se, että valtaosa suomen motocross radoista sijaitsee sen verran pienten teiden päässä, että sinne ei aina oikein tahdo edes isolla pakettiautolla päästä.
Kuten sanottua vaihtoehtoja löytyy jokaiseen koko ja hintaluokkaan.